Har du hørt om FASD eller FAS? Hva er egentlig dette? Hvordan tilpasser vi skolehverdagen for elever med medfødte alkoholskader og utfordringer på grunn av dette? Hva er viktig å tenke på? Jeg snakker med Gro Løhaugen, leder for Regional kompetansetjeneste for barn og unge med medfødte russkader Helse Sør-Øst for å finne mer ut av dette.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Oslo Universitetssykehus: Rett hjelp til barn med medfødt alkoholskade
Sykepleien: Alkoholskadede barn trenger curlingforeldre og faste rutiner
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-371: Gro Løhaugen om FAS(D) og tilpasning i skolen”