Hvilke muligheter ligger i musikkfaget og hvilke tilpasninger kan vi gjøre der? Hva innebærer det for musikkfaget at elevene nå ofte har hver sin digitale dings? Hvilke fordeler og ulemper kan det innebære for undervisningen og tilretteleggingen? Hva bør vi tenke på? Jeg snakker med musikkpedagog Eldar Skjørten.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Musikkultur: Ny krise for musikkfaget i skolen – og fagmiljøene applauderer?
Podkast: Musikklærer´n
Mitt intervju med Viggo Krüger
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-322: Eldar Skjørten om mulighetene som ligger i musikkfaget”