Den 6. februar er det den samiske nasjonaldagen. Jeg snakker med Hilde Sollid om hvordan ulike skoler feirer og markerer den samiske nasjonaldagen, og hva som kan ligge i forskjellen på de to ordene. Hva skiller denne dagen fra f.eks 17. mai?
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Utdanningsforskning: Kunnskap om samiske forhold som integrert del av lærerutdanningene
DIN – Tidsskrift for religion og kultur: Samisk nasjonaldag i skolen: Mellom feiring og markering
Bok: Urfolk og nasjonale minoriteter i skole og lærerutdanning
Mitt intervju med Torjer Olsen og Bengt-Ove Andreassen
Mitt intervju med Astri Andresen
Mitt intervju med Vanja Tørresdal
Mitt intervju med Fredrik Hagen
Mitt intervju med Marita Nygård
Mitt intervju med Mari Kristine Jore
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
7 kommentarer om “LL-289: Hilde Sollid om feiring og markering av den samiske nasjonaldagen i skolen”