Hvordan møter vi elevene når de kommer med konspirasjonsteorier? Hvilke konspirasjonsteorier kommer de med på skolen, og hvorfor akkurat de? Jeg snakker med Bjørnar Østerhus Dahle fra Raftosenteret og Espen Helgesen fra Høgskulen på Vestlandet om konspirasjonsteorier i skolehverdagen.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Spotify
Intervjuet i iTunes/Podkaster
Artikkel: Med egne øyne: Konspirasjonsforestillinger i og utenfor klasserommet
Mittt intervju med Bjørnar Østerhus Dahle
Mitt første intervju med Espen Helgesen
Mitt andre intervju med Espen Helgesen
Mitt første intervju med Asbjørn Dyrendal
Mitt tredje intervju med Asbjørn Dyrendal
Mitt intervju med Kjetil Braut Simonsen
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-232: Helgesen og Dahle om konspirasjonsteorier”