LL-176: Yvonne Demirel om skeivhet i lærebøkene

Hvordan fremstilles skeive i norske norsklærebøker? Eller fremstilles de i det hele tatt? Hvilken betydning eller fokus har eventuelle skeive historier vi finner i lærebøkene? Hvorfor er dette et viktig tema? Jeg snakker med Yvonne Demirel, som er lærer ved Katedralskolen i Bergen, om funnene gjorde i forbindelse med hennes masteroppgave om temaet.

Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes
Intervjuet på Spotify

Masteroppgave: Rette lærebøker?

UiB: Studier og forskning med skeiv tematikk


Intervjuet mitt med Linda Marie Rustad

Intervjuet mitt med Hilde Enger Arntsen

Intervjuet mitt med Marianne Støle-Nilsen

Intervjuet mitt med Heidi Rohde Rafto

Intervjuet mitt med Maria Røsok

Intervjuet mitt med Hilde Lunde

Intervjuet mitt med Kim Friele

En kommentar om “LL-176: Yvonne Demirel om skeivhet i lærebøkene”

Legg igjen en kommentar