LL-127: Øystein Gilje om forskning og innovasjon i skolen

Det har vært mange satsningsområder og -prosjekter for å forbedre norsk skole, og gjøre den bedre for enkelte elevgrupper. Vi har testet ut enda mer i lokale forhold. Hva vet vi egentlig om disse prosjektene? Hvordan skal vi utvikle kompetansen om disse prosjektene? Hvordan utvider vi kompetansen til lærere, skoler, og skoleledere der ute? Jeg snakker med faglig leder ved FIKS og førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo nettopp for å snakke om forskning, innovasjon og, kompetanseutvikling i skolen.

Lenke til episoden på Soundcloud
Lenke til episoden på iTunes

Øystein Gilje på Twitter

Øystein Gilje hos UiO

FIKS – Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen

UiO

 

Kunnskapsbasen fra FIKS

 

Bok: Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen 

Utdanningsforskning: Storspillere, motivasjon og skoleprestasjoner

Utdanningsforskning: Læremidler og ressurser for læring – betydningen av struktur og progresjon

Lærerbloggen: Uten kart og kompass i det digitale læremiddellandskapet

Rekk opp hånda!: Læring og teknologi med Øystein Gilje

 

Mitt andre intervju med Espen Helgesen

Mitt intervju med Halvor Thengs

Mitt intervju med Terje Pedersen

Mitt intervju med Lilli Røv

Mitt intervju med Odin Hetland Nøsen

Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad

Mitt intervju med Tobias Staaby

Mitt intervju med Fredrik Mørk Røkenes

Mitt intervju med Tori Virik Nøvik

Mitt intervju med Nina Bauer Bølgan

Liked it? Take a second to support Lektor Lomsdalen on Patreon!

Christian Lomsdalen er lektor, småbarnsfar og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist, og nå også podkaster.

Author Socials Følg meg på sosiale media

1 Comment on LL-127: Øystein Gilje om forskning og innovasjon i skolen

What do you think?

Note: Your email address will not be published

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>