Geir Kåre Resaland om fysisk aktiv læring

Reprise fra 12. november 2019.

En av de større trendene innenfor utdanningspolitikk og pedagogikk de siste årene har vært elevaktive arbeidsformer og arbeid for å sikre større grad av fysisk aktivitet i løpet av skoledagen, men hvordan kan man egentlig drive med dette i skolehverdagen? Hva vil det si at læringen er fysisk og aktiv? Hva skiller det fra annen læring og hvordan kan det være en fordel for elevene? Hva kan det bidra med? Jeg snakket derfor i 2019 med Geir Kåre Resaland, professor ved Høgskulen på Vestlandet og senterleder for Senter for fysisk aktiv læring.

Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkast

Episoden på podkasten


Geir Kåre Resaland hos HVL

Senter for fysisk aktiv læring


Sluttrapport for Senter for fysisk aktiv læring

Active Smarter Kids

Firda: 24 millionar skal få elevane til å springe meir

VG: Éin time dagleg fysisk aktivitet i skulen er mogleg å få til


Mitt intervju med Robin Dale Oen

Mitt intervju med Ove Østerlie

Mitt intervju med Aron Laxdal

Mitt intervju med Brodal og Lunde

Mitt intervju med Ole Martin Moen

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar