Hvordan kan vi bruke dyr inn i undervisningen? Hvordan kan dette skape mestring eller trygghet i skolen for noen, flere, eller mange elever? Hvordan fungerer egentlig slike opplegg? Hva er en lesehund? Jeg snakker med Karianne Skudal i Poteterapi om bruken av hund i skolen, særlig som lesehunder.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Utdanningsnytt: Lesehunden Echo har god innvirkning på motivasjonen for lesing
NRK Super: Molly lærer barn å lese
Hosle skole: Geira – lesehunden på Hosle skole
Psykisk helse: Bedre med dyr: Leser for hunden Pia
Mitt intervju med Lyngstad og Danielsen
Mitt intervju med Møller og Amundsen
Mitt intervju med Ove Østerli
Mitt intervju med Tormod Ulstein Kayser
Mitt intervju med Tilknytningspsykologene
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-473: Karianne Skudal om bruk av hund i skolen”