Hvordan skal vi som skoler forstå og håndtere matematikkangst? Hvorfor er dette så vanlig som det kan se ut som at det er? Hva betyr det for elevens læringsmuligheter? Hvordan skal vi gå frem for å sikre at elever med matematikkangst kan ha en så god læringssituasjon som mulig? Hva blir viktig i den sammenhengen? Jeg snakker med Jeanette Lindhart Bauer og Irina Jensø som jobber ved forskjellige PPT-kontorer om matematikkangst.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Statped: Om matematikkvansker
Mitt første intervju med Bauer og Jensø
Mitt intervju med Per Ødegaard
Mitt første intervju med Simen Spurkland
Mitt andre intervju med Simen Spurkland
Mitt intervju med Juul og Wilberg hos Statped
Mitt intervju med Nordby og Damsgaard hos Statped
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
3 kommentarer om “LL-465: Bauer og Jensø om matematikkangst”