LL-465: Bauer og Jensø om matematikkangst

Hvordan skal vi som skoler forstå og håndtere matematikkangst? Hvorfor er dette så vanlig som det kan se ut som at det er? Hva betyr det for elevens læringsmuligheter? Hvordan skal vi gå frem for å sikre at elever med matematikkangst kan ha en så god læringssituasjon som mulig? Hva blir viktig i den sammenhengen? Jeg snakker med Jeanette Lindhart Bauer og Irina Jensø som jobber ved forskjellige PPT-kontorer om matematikkangst.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Statped: Om matematikkvansker


Mitt første intervju med Bauer og Jensø

Mitt intervju med Per Ødegaard

Mitt første intervju med Simen Spurkland

Mitt andre intervju med Simen Spurkland

Mitt intervju med Juul og Wilberg hos Statped

Mitt intervju med Nordby og Damsgaard hos Statped

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.