Hvilke utfordringer og muligheter har skolen fremover? Hva ligger på systemnivå og hva kjennetegner de som får det til og de som ikke får det til av skolene? Hvordan møter skolene elevene? Hva krever dette av lærerne? Jeg snakker med Edvard Befring, professor emeritus ved Universitetet i Oslo om hans bidrag til boken Skolens Mening.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Bok: Skolens mening
Bok: Tidlig innsats – i en skole for alle?
Bok: Ungdom, læring og forebygging
Bok: De pedagogiske kvalitetene
Bok: Grunnbok i spesialpedagogikk
Mitt intervju med Gunnar Østgaard
Mitt livepanel om fremtidens skole
Mitt intervju med Lars Løvlie
Mitt intervju med Line Torbjørnsen Hilt og Lars Petter Storm Torjussen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
4 kommentarer om “LL-463: Edvard Befring om en skole under lupen”