Hvordan går en frem for å evaluere en stor skolereform? Hva kan det innebære og hva håper man å finne ut? Hvordan gjør man egentlig klasseromsforskning? Jeg snakker denne gangen med professor Lisbeth M. Brevik fra Universitetet i Oslo. Hun leder EDUCATE-prosjektet som er en av evalueringsprosjektene som skal se på fagfornyelsen.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
UiO: EDUCATE-prosjektet
Mitt intervju med Hanne Riese
Mitt intervju med Marthe Moe
Mitt intervju med Trine Anker
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-392: Lisbeth M. Brevik om evaluering av fagfornyelsen”