Hvilken betydning har ungdomsklubber for norske ungdommer? Hva skiller de som går på ungdomsklubb i Norge fra ungdommer i andre land? Hva driver man egentlig med på ungdomsklubber? Hvilken betydning har ungdomsklubber for det vi kan snakke om som sårbar ungdom? Har det betydd noe at ungdomsklubbene nå har vært stengt lenge? Jeg snakker med ungdomsforsker Idunn Seland fra NOVA ved OsloMet om ungdomsklubbene.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Young: Conceptualizing Well-being in Youth: The Potential of Youth Clubs
Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning: Hva kjennetegner ungdom som går på norske fritidsklubber og ungdomshus?
Forskning.no: Stengte fritidsklubber har vært et stort tap for ungdommer
Mitt intervju med Anders Bakken
Mitt intervju med Trine Anker
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-336: Idunn Seland om ungdomsklubber og sårbare ungdommer”