Hvordan er egentlig den digitale hverdagen vi nå finner ute i klasserommene? Hvordan kan vi legge opp til god og digital undervisning, og hvordan må vi endre det vi driver med i det fysiske klasserommet når vi møter de digitale klasserommene? Hva betyr det for undervisningen at noen er tilstede fysisk og noen digitalt? Hvorfor mener han at det er på tide å skape, ikke syte? Jeg snakker med Jørgen Moltubak i dagens episode.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Gnistrende.net – skoleutvikling og undervisning
Jørgens samleside for bøkene han har gitt ut.
Bok: Gnistrende undervisning:Håndbok i klasseledelse og undervisningdesign
Bok: Gnistrende samarbeid: Håndbok i skoleutvikling for lærere
Bok: Fortellemagi: Kunsten å bruke fortellinger i formidling
Bok: Improvisasjon i klasserommet
Blogg: Tid for å skape, ikke for å syte
Utdanningsnytt: Når ting ikke går etter planen
Mitt intervju med Margrethe Greve-Isdahl
Mitt intervju med Guri Melby
Mitt intervju med Erlend Kobro
Mitt første intervju med Jørgen Moltubak
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
3 kommentarer om “LL-272: Jørgen Moltubak om digital undervisning, improvisasjonskompetanse og sytete lærere”