Det har vært mange satsningsområder og -prosjekter for å forbedre norsk skole, og gjøre den bedre for enkelte elevgrupper. Vi har testet ut enda mer i lokale forhold. Hva vet vi egentlig om disse prosjektene? Hvordan skal vi utvikle kompetansen om disse prosjektene? Hvordan utvider vi kompetansen til lærere, skoler, og skoleledere der ute? Jeg snakker med faglig leder ved FIKS og førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo nettopp for å snakke om forskning, innovasjon og, kompetanseutvikling i skolen.
Lenke til episoden på Soundcloud
Lenke til episoden på iTunes
Lenke til episoden på Spotify
FIKS – Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen
Bok: Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen
Utdanningsforskning: Storspillere, motivasjon og skoleprestasjoner
Utdanningsforskning: Læremidler og ressurser for læring – betydningen av struktur og progresjon
Lærerbloggen: Uten kart og kompass i det digitale læremiddellandskapet
Rekk opp hånda!: Læring og teknologi med Øystein Gilje
Mitt andre intervju med Espen Helgesen
Mitt intervju med Halvor Thengs
Mitt intervju med Terje Pedersen
Mitt intervju med Lilli Røv
Mitt intervju med Odin Hetland Nøsen
Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt intervju med Tobias Staaby
Mitt intervju med Fredrik Mørk Røkenes
Mitt intervju med Tori Virik Nøvik
Mitt intervju med Nina Bauer Bølgan
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-127: Øystein Gilje om forskning og innovasjon i skolen”