LL-381: Sverre Urheim Lie om å være en knutepunktskole og om tegnspråk som fremmedspråk

Hvordan sørger vi for god og inkluderende undervisning for elever med hørselsutfordringer? Hva innebærer dette for undervisningen? Hva er det å være en knutepunktskole? Er det mulig å ha tegnspråk som fremmedspråk i norske skoler? Er det vanskelig å få til? Jeg snakker med Sverre Urheim Lie som er fagleder for knutepunktskolen ved Nordahl Grieg videregående skole i Bergen.

Hvis du er nysgjerrig på å innføre tegnspråk som fremmedspråk i egen skole før eller etter å ha hørt episoden så finner du lenke til læreplaner og faginformasjon for både ungdomsskole og videregående i shownotes.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Nordahl Grieg vgs

Nordahl Grieg vgs på Facebook


Statped: Tilbod ved knutepunktskolar

Statped: På bølgelengde

Faginformasjon: Tegnspråk I, 8. årstrinn

Faginformasjon: Tegnspråk I, 9. årstrinn

Faginformasjon: Tegnspråk I, 10. årstrinn

Faginformasjon: FSP6229 Tegnspråk I

Faginformasjon: FSP6231 Tegnspråk II (1. år)

Faginformasjon: FSP6232 Tegnspråk II

Faginformasjon: Tegnspråk I+II, 1. år

Faginformasjon: Tegnspråk I+II, 2. år

Læreplan: Fremmedspråk i LK20


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.


Legg igjen en kommentar