Hvordan ser det egentlig ut i de tusen stuer, kjøkken, og hjemmekontor når norske lærere skal finne opp deler av, eller hele, hjulet på nytt? Hva gjør de, hvordan organiserer de hverdagen for seg og elevene? Hva er de bekymret for og hva synes de fungerer godt? Jeg har snakket med et utvalg lærere på ulike trinn i hele skoleløpet, fra store deler av (sør-)Norge, om dette. Episoden er delt i to for å ikke bli for lang, men begge episodene er publisert samtidig. I episode 208 treffer du Joakim Damsgaard, Lisa Forslund, og Jorun Wennersberg. I episode 209 treffer du Åslaug Huseby, Anders Nordby, og Gro Elisabeth Bastiansen.
Soundcloud: LL-208 og LL-209
Spotify: LL-208 og LL-209
iTunes/Podkaster: LL-208 og LL-209
Mitt tredje intervju med Asbjørn Dyrendal
Mitt intervju med Sigrid Isdal og Mari-Kristine Morberg
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
7 kommentarer om “LL-208 og 209: Erfaringer fra lærere som underviser hjemmefra”