Reprise fra 14. april 2020.
Undervisningen i den ordinære skolen blir stadig mer preget av digitalisering og nettbaserte hjelpemidler. Hva om undervisningen foregår i en setting hvor man ikke har tilgang på internett og ikke skal ha tilgang på internett? Eller hvor det er begrenset hvilke programmer man får lov til å bruke? Jeg snakket i 2020 med Anne Høy Horsberg fra Vestland fylkeskommune som arbeider med nettopp dette for fengselsundervisningen og kriminalomsorgen.
Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster
Utvei, portal for innsatte
Psykologtidsskriftet: «De beste blant oss» dropper ut
Utdanningsforskning: Innsette i fengsel under 25 år: Tek utdanning, men har vanskar med lesing, skriving, rekning og ADHD
UiB: Et blikk bak murene
UiB: Disputas
Bedre Skole: Matematikkvanskar hindrar unge innsette i å ta utdanning i fengselet
Mitt intervju med Lise Øen Jones
Mitt intervju med Geir Isaksen
Mitt intervju med Christer Mattson
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.