Hva er særlig viktig når det kommer til skole/hjem-samarbeidet for personer som har kort botid? Hvilke perspektiver bør vi ha med oss i møtet med disse elevene og foreldrene? Hva må vi huske på? Hvordan er kjennskapen til alle de tingene vi som er oppvokst i det norske skolesystemet tar for gitt? Jeg snakker med Firdawsa Ahmed fra Atlas Kompetanse.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Ferd: Atlas Kompetanse
Reach for a change: Saad Yusuf Hashi & Firdawsa Ahmed
Mitt intervju med Andrianne Skjold og Kristin Fagerheim
Mitt intervju med Reidun Faye
Mitt intervju med Maria Lavik
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
4 kommentarer om “LL-395: Firdawsa Ahmed fra Atlas Kompetanse om skole/hjem-samarbeid for personer med kort botid”