Er spill i undervisningen bare for moro? Eller kan det bidra med noe ekstra? Hva skiller spillteknologi fra andre teknologier som blyanten, tavlen, projektoren, og andre utviklinger i skolens historie? Når skal vi ikke bruke spill og hva kan vi ikke bruke det til? Jeg snakker med Aleksander Husøy og Tobias Staaby. De er lærere ved Nordahl Grieg videregående skole i Bergen og med i Spillpedagogene. De er med på å utgi en bok om spillpedagogikk, så de tror jeg er de riktige å spørre om dette.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Aleksander hos Spillpedagogene
Podkast: Spillpedagogene
Bok: Det digitale klasserommet
Bok: Spillpedagogikk
Intervjuet mitt med Tobias Staaby
Mitt intervju med Marthe Moe
Mitt intervju med Kristoffer Hundershagen og Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt intervjue med Adrian Talleraas
Mitt intervju med Erlend Kobro
Mitt intervju med Simen Spurkland
Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt intervju med Odin Nøsen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
3 kommentarer om “LL-243: Aleksander Husøy og Tobias Staaby om spillpedagogikk”