Hva gjør uro i klasserommet med elevene og hva vet vi egentlig om omfanget av uro i norske klasserom? Hva trenger vi å vite om denne uroen? Jeg snakker med postdoktor Magnar Ødegård fra Universitetet i Oslo om det han har funnet ut om uro i klasserommet i forbindelse med hans doktorgradsavhandling.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Lærerrommet: Uro i klasserommet
Adressa: Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet
Mitt intervju med Dag Nordanger
Mitt intervju med Cecilie Boge
Mitt første intervju med Ingunn Marie Eriksen
Mitt andre intervju med Ingunn Marie Eriksen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-237: Magnar Ødegård om uro i klasserommet”