Undervisningen i den ordinære skolen blir stadig mer preget av digitalisering og nettbaserte hjelpemidler. Hva om undervisningen foregår i en setting hvor man ikke har tilgang på internett og ikke skal ha tilgang på internett? Eller hvor det er begrenset hvilke programmer man får lov til å bruke? Jeg snakker med Anne Høy Horsberg fra Vestland fylkeskommune som jobber i prosjektet som arbeider med nettopp dette for fengselsundervisningen og kriminalomsorgen.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes/Podkaster
Intervjuet på Spotify
Utvei, portal for innsatte
UiB: PED665 Kriminalomsorg som læringsarena
UiB: Behov for bedre opplæring under soning
Psykologtidsskriftet: «De beste blant oss» dropper ut
Utdanningsforskning: Innsette i fengsel under 25 år: Tek utdanning, men har vanskar med lesing, skriving, rekning og ADHD
UiB: Et blikk bak murene
UiB: Disputas
Bedre Skole: Matematikkvanskar hindrar unge innsette i å ta utdanning i fengselet
Mitt intervju med Lise Øen Jones
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-214: Anne Høy Horsberg om undervisning i fengsler og IKT”