Hva innebærer det å gi god digital undervisning og hvordan kan man lykkes med digital undervisning? Hvor kommer motstanden mot digital undervisning fra og hva kan det skyldes? Kan digital undervisning egentlig konkurrere mot fysisk undervisning, eller er det feil spørsmål? Jeg snakker med Nedim Olsson Kasumacic fra NKI Nettstudier om dette.
Episoden på Spotify
Episoden på Soundcloud
Episoden på Apple Podkaster
Khrono: Realfaglig inkompetanse er en trussel mot demokratiet
Khrono: Fire fundamentale problemer med digital læring
Khrono: Digital eller fysisk læring: Studenten bør ha rett til å velge
Khrono: Et leit og lite inspirerende svar om digitale læringsopplevelser
Khrono: Vi skylder studentene gode digitale læringsopplevelser
Mitt andre intervju med Simen Spurkland
Min podkastpanel om digital undervisning
Mitt andre intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt første intervju med Simen Spurkland
Mitt intervju med Amdam og Dyb
Mitt intervju med Brante og Anmarkrud
Mitt intervju med Marie Edin Solheim
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.