LL-486: Vindenes og Eiesland om arbeid med grammatikk

Hvorfor er egentlig grammatikken blitt slik den er blitt og hvorfor må vi forstå den som et dynamisk fenomen? Hvorfor reagerer vi så mye når grammatikken endrer seg? Hvorfor skal vi jobbe så mye med grammatikk i skolen om det først er slik at den er dynamisk og den endrer seg? Hvordan kan vi jobbe med den i skolen? Jeg snakker med førsteamanuensis Urd Vindenes ved Universitetet i Sørøst-Norge og førsteamanuensis Eli Anne Eiesland ved OsloMet om utforskende arbeid med grammatikk i skolen.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Eli Anne Eiesland hos OsloMet

Urd Vindenes på USN

Urd Vindenes på Twitter

Språknerderiet


Bok: Utforskende arbeid med grammatikk i skolen


Mitt intervju med Liv Cathrine Krogh

Mitt intervju med Dag Skarstein

Mitt intervju med Hilde Traavik

Mitt intervju med Hedvig Solbakken

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar