LL-454: Liv Cathrine Krogh om sensur og vurdering i norskfaget

Hvordan skal vi drive med sensur og vurdering i norskfaget? Gir reformer, skoler, utdanningspolitikere, og andre aktører lærerne de verktøyene de behøver for å vurdere i dette faget? Hvordan kan og bør denne vurderingen foregå og hvilken rolle kan, bør, skal eksamen ha i dette faget? Har de nye læreplanene bidratt? Jeg snakker med førstelektor Liv Cathrine Krogh fra Universitetet i Sørøst-Norge og mangeårig norsklektor i norsk skole om dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Liv Cathrine Krogh hos USN

Liv Cathrine Krogh sin blogg


Dagsavisen: I norsk skal vi skrive for hånd. Med spanskrør bak ryggen?

Aftenposten: Én av femti tusen elever gikk fra stryk til toppkarakter. Det skal ikke skje. Det skjemmer ut faget vårt.

Bedre Skole: Løsningen på sprik i vurdering ved eksamen er ikke å fjerne eksamen


Mitt intervju med lærere om fullføringsreformen

Mitt intervju med Dag Skarstein

Mitt intervju med Roar Ulvestad

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar