LL-454: Liv Cathrine Krogh om sensur og vurdering i norskfaget

Hvordan skal vi drive med sensur og vurdering i norskfaget? Gir reformer, skoler, utdanningspolitikere, og andre aktører lærerne de verktøyene de behøver for å vurdere i dette faget? Hvordan kan og bør denne vurderingen foregå og hvilken rolle kan, bør, skal eksamen ha i dette faget? Har de nye læreplanene bidratt? Jeg snakker med førstelektor Liv Cathrine Krogh fra Universitetet i Sørøst-Norge og mangeårig norsklektor i norsk skole om dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Liv Cathrine Krogh hos USN

Liv Cathrine Krogh sin blogg


Dagsavisen: I norsk skal vi skrive for hånd. Med spanskrør bak ryggen?

Aftenposten: Én av femti tusen elever gikk fra stryk til toppkarakter. Det skal ikke skje. Det skjemmer ut faget vårt.

Bedre Skole: Løsningen på sprik i vurdering ved eksamen er ikke å fjerne eksamen


Mitt intervju med lærere om fullføringsreformen

Mitt intervju med Dag Skarstein

Mitt intervju med Roar Ulvestad

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.