LL-331: Karen-Anne Noer om skolearkitektur, universell utforming og hvordan dette påvirker elevenes miljø

Hvordan påvirker skolearkitekturen og utformingen av klasserommet hvordan elevene lærer? Endrer klasserommet på forutsetningene for læring? Hvilke rammer setter krav om universell utforming når det kommer til utformingen av klasserommet, og hvilken betydning har det for elevfellesskapet? Jeg snakker med Karen-Anne Noer fra Universell Utforming AS om klasserommet, skolen, og elevmiljøet.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Karen-Anne Noer hos Universell Utforming

Universell Utforming AS


Rapport: Undersøkelse om hvordan det fysiske læringsmiljøet påvirker elever med kognitive og sensoriske vansker. Sammenfatning av intervjuer med ti skoleansatte (2020)

Rapport: Universell utforming av skoler for elever med kognitive og sensoriske vansker (2018)


Mitt intervju med Erik Bratholm


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “LL-331: Karen-Anne Noer om skolearkitektur, universell utforming og hvordan dette påvirker elevenes miljø”

Legg igjen en kommentar