Hvordan påvirker skolearkitekturen og utformingen av klasserommet hvordan elevene lærer? Endrer klasserommet på forutsetningene for læring? Hvilke rammer setter krav om universell utforming når det kommer til utformingen av klasserommet, og hvilken betydning har det for elevfellesskapet? Jeg snakker med Karen-Anne Noer fra Universell Utforming AS om klasserommet, skolen, og elevmiljøet.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Karen-Anne Noer hos Universell Utforming
Rapport: Universell utforming av skoler for elever med kognitive og sensoriske vansker (2018)
Mitt intervju med Erik Bratholm
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-331: Karen-Anne Noer om skolearkitektur, universell utforming og hvordan dette påvirker elevenes miljø”