All formidling har en dramaturgi, men tenker vi alltid gjennom at undervisningen vi driver med har dramaturgiske sider? Innser vi de mulighetene som ligger der? Hvordan kan vi tenke om dette for å forstå klasserommet bedre? Hva innebærer det at vi ser på undervisningen med dramaturgiske briller og klasserommet som en del av dette? Jeg snakker med førsteamanuensis Jannike Ohrem Bakke og professor Fride Lindstøl ved Universitetet i Sørøst-Norge om dette.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Bok: Undervisningens dramaturgi
Mitt intervju med Mette Bøe Lyngstad
Mitt intervju med Lyngstad og Danielsen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.