Hvilke tilbud gir vi til de elevene som ikke helt passer inn i skolen? Hvordan sørger vi for at de kommer seg videre i livet eller tilbake igjen i videregående utdanning? Hvordan skaper vi inkludering og tilstedeværelse heller enn frafall og ekskludering? Jeg snakker med Ingebjørg Mæland fra UngInvest. De omtaler seg selv som et “fylkeskommunalt, praksisnært og styrke- basert læringstilbud for unge i alderen 16-24 år”. Vi tar praten om hva de driver med og hvordan.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Masteroppgave: Man får trua rett og slett… På seg selv
Min første episode fra Hyssingen produksjonsskole
Min andre episode fra Hyssingen produksjonsskole
Min tredje episode fra Hyssingen produksjonsskole
Mitt intervju med Nettskolen i Telemark og Vestfold
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-445: Ingebjørg Mæland fra UngInvest om frafall og inkludering”