LL-440: Audhild Norendal om litteraturhistorien i klasserommet

Hvordan kan vi bruke litteraturhistorien i klasserommene våre og hva skal vi egentlig lære om litteraturhistorien? Kan vi isteden lære noe av litteraturhistorien isteden? Hva bør trekkes frem i så måte? Hvilken rolle har litteraturhistorien i å gjøre norskfaget til et danningsfag? Jeg snakker med førstelektor Audhild Norendal fra Universitetet i Sørøst-Norge om dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Audhild Norendal hos USN


Bok: Litteraturhistoriske muligheter


Mitt intervju med Espen Helgesen

Mitt intervju med Kjell Lars Berge

Mitt intervju med Heidi Lønne Grønseth

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

2 kommentarer om “LL-440: Audhild Norendal om litteraturhistorien i klasserommet”

Legg igjen en kommentar