LL-421: Hector Ulloa fra SAIH om avkolonisering av akademia

Hva innebærer egentlig en avkolonialisering av akademia og hvorfor mener noen at det er nødvendig? Hvordan kan vi jobbe med det? Hva innebærer dette for skoleverket at dette skjer i akademia? Er det noen perspektiver en kan trekke inn i skoleverket fra dette? Jeg snakker med Hector Ulloa fra SAIH, Studentenes og Akademikernes Internasjonale Hjelpefond. Hector er fra Honduras og er i Norge som en Students at Risk etter å ha talt mot regimet i Honduras. Vi snakker om avkolonisering av akademia.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Hector Ulloah på Twitter

SAIH på Facebook

SAIH


SAIH: SAIH lanserer verktøy for avkolonisering av akademia

SAIH: En introduksjon til avkolonialisering

Dagens Næringsliv: Ledestjerne med livet som innsats


Masteroppgave (Christians): Gendered resistance(?): is gender significant in the “National Popular Resistance Front” of Honduras?


Mitt intervju med Emma Arneback og Jan Jämte

Mitt første intervju med Ingunn Marie Eriksen

Mitt intervju med Hawjin Fatahi

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

2 kommentarer om “LL-421: Hector Ulloa fra SAIH om avkolonisering av akademia”

Legg igjen en kommentar