Hva ønsker Lektorstudentene i Norsk Lektorlag av lærerutdanningen og inngangen i yrket? Hvilke politiske saker er viktige for dem og hvordan skal de jobbe med disse sakene? Hva er viktige pedagogiske saker for denne delen av lærerstudentene i Norge? Jeg snakker med leder for Lektorstudentenes nasjonale styre og leder for Lektorstudentene ved UiB, Sara Berge Økland. Hun er lektorstudent (med liten L) ved lektorutdanningen i Historie ved Universitetet i Bergen.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Sara Berge Økland på Wikipedia
Lektorstudentenes nasjonale styre
Norsk Lektorlag: Ny leder for Lektorstudentene
På høyden: Sara går frå bystyret til studentpolitikken
Mitt lærerpanel om lærerprofesjonalitet
Mitt intervju med Sondre Kvamme
Mitt første intervju med Rita Helgesen
Mitt andre intervju med Rita Helgesen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-387: Sara Berge Økland fra og om Lektorstudentene”