Hvordan kan vi hjelpe elever med ufrivillig høyt skolefravær eller skolevegring til å få gode skolevaner? Hvordan kan vi bruke digitale hjelpemidler til å gjøre jobben litt lettere? Finnes det noen verktøy som kan bidra inn i dette? Jeg snakker med gründer Sindre Holme fra Tackl om arbeidet med Habiit i denne podkastepisoden.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Shifter: Slik gjorde Sindre familiens utfordringer til et selskap: Da det så som mørkest ut, fikk han en idé
Medium: Verktøy for en bedre skolehverdag
Aftenposten: Utvikler mobilspill for å takle skolevegring
Mitt første intervju med Trude Havik
Mitt foreldrepanel om skolevegring
Mitt intervju med Marie-Lisbet Amundsen
Min livepodkast om skolevegring
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-373: Sindre Holme fra Tackl om Habiit”