Hva kan sosionomer bidra med i skolen? Hva kan arbeidsoppgavene og ressursene innebære og bidra med inn i skolehverdagen? Hvordan kan dette være fordelaktig for elevene, lærerne og skolen? Hva skjer i praksis? Jeg snakker med Ulrika Gustavsson som har jobbet som sosionom i skolen i en årrekke og som også har undervist om sosialt arbeid i skolen på OsloMet.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Bok: Sosialfaglig arbeid i skolen
Fontene: Skolen som arena for sosionomer
Varingen: Ulrika har hjulpet mange elever gjennom en vanskelig ungdomstid
Mitt intervju med Mona Larssen Kjærvoll
Mitt første intervju med Jan Spurkeland
Mitt andre intervju med Jan Spurkeland
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-366: Ulrika Gustavsson om sosialt arbeid i skolen”