Hvordan kan uteskole bidra til dybdelæring og mer praktisk læring samtidig? Er det i så fall egentlig et paradoks? Hva slags varianter av uteskole kan vi egentlig snakke om? Hvordan kan vi best drive med uteskole som metode? Jeg snakker med universitetslektor Øystein Winje fra Universitetet i Agder og OsloMet om uteskole.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Øystein Winje hos Universitetet i Agder
Friluftsliv i skolen: Hvorfor sitte inne når alt håp er ute?
Kroppsøvingspodden: Episode 3. Øystein Winje
Mitt intervju med Ingebjørg Mæland
Mitt intervju med Ove Østerlie
Mitt intervju med Stein Yngve Andersen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-513: Øystein Winje om uteskole”