Hvordan er det å drive en skole når man er på flukt? Hva bidrar skolen med i en slik sammenhengen? Hvorfor blir skolen ekstra viktig da? Hva trenger man utenifra og hva kan man bidra med når man har en skole på flukt i utlandet på den måten? Jeg snakker med psykologspesialist Solfrid Raknes om #skolepåflukt og hennes bidrag inn til lokalt arbeid med skoler til syriske flyktninger i Libanon.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Gyldendal forlag: Bøkene til Solfrid Raknes
Solfrid Raknes: Skole på flukt
Mitt første intervju med Solfrid Raknes
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-364: Solfrid Raknes om Skole på flukt”