LL-270: Overlege Margrethe Greve-Isdahl om smittesporing og smittevern i skolen

Hvorfor er smittevernsreglene slik de er? Hvordan er det meningen at vi skal forstå de? Burde vi masseteste elevene når det er smitte i elevgruppen? Hvor risikoutsatt er lærerne? Det er ingen tvil om at jeg har vært frustrert over smittevernsbestemmelsene i skolen og jeg tar derfor en prat med overlege Margrethe Greve-Isdahl ved Folkehelseinstituttet om smittesporing og smittevern i skolen.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Folkehelseinstituttet

Margrethe Greve-Isdahl hos FHI

Margrethe Greve-Isdahl på Twitter


Tidsskriftet for Den norske legeforening: Sars-CoV-2 hos barn og ungdom i Norge: påvist smitte, sykehusinnleggelser og underliggende tilstander

FHI: Koronavirus – temaside

Udir: Veileder om smittevern for ungdomsskole og videregående skole under covid-19 utbruddet 2020

Udir: Veileder om smittevern for skoletrinn 1.–7. trinn under covid-19 utbruddet 2020

Utdanningsnytt: Lærer Christian Lomsdalen tester seg jevnlig for covid– Ikke anbefalt, svarer FHI.

Utdanningsnytt: Smittevernmyndighetene må være ærlige med oss


Mitt intervju med Guri Melby

Mitt intervju med Torstein Tvedt Solberg

Mitt andre intervju med Rita Helgesen

Mitt intervju med Anders Bakken


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

2 kommentarer om “LL-270: Overlege Margrethe Greve-Isdahl om smittesporing og smittevern i skolen”

Legg igjen en kommentar