LL-265: Alexander Westre Skog om praktisk bruk av spill i undervsiningen

En kan ofte høre at spill kan være en god måte å drive en del undervisning på, men hvordan gjør vi det egentlig i praksis? Hva kan og bør vi tenke på, og hvordan kan vi utnytte spillmediumet på en god måte? Hva bør vi tenke på for ulike klassetrinn og skoleslag? Jeg snakker med lærer Alexander Westre Skog om praktisk bruk av 3 ulike spill i undervisningen. Alexander er lærer på mellomtrinnet på en skole i Bergen, men noen av spillene fungerer helt opp på videregående.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Alexander Westre Skog på Twitter


Padlet til episoden


Masteroppgave: Bruk av dataspill i samfunnsfag

Bergens Tidende: Her lærer Helene og Ane (11) matte i «Minecraft»


Mitt intervju med Aleksander Husøy og Tobias Staaby

Mitt intervju med Tobias Staaby

Mitt intervju med Kristoffer Hundershagen og Ingvild Vikingsen Skogestad

Mitt intervjue med Adrian Talleraas

Mitt intervju med Erlend Kobro

Mitt intervju med Simen Spurkland

Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

2 kommentarer om “LL-265: Alexander Westre Skog om praktisk bruk av spill i undervsiningen”

Legg igjen en kommentar