Hvordan skal klasserommet se ut? Hvordan skal pultene være plassert? Skal det være pulter? Hvordan kan vi legge opp undervisningene og oppleggene? Hva betyr VR og AR for undervisningen og hvordan kan elevene bruke det som verktøy? Jeg snakker med Adrian Talleraas fra Rothaugen skole i Bergen om hvordan fremtidens klasserom kan være.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes
Intervjuet på Spotify
Adrian Talleraas hos IKT i Praksis
Lærerbloggen: Rasistisk hets på timeplanen
Rekk opp hånda!: Rasistisk hets på timeplanen
Fri tanke: Lærer prøvde å overbevise klasse om konspirasjonsteori
Utdanningsnytt: Ikke rart at Sumaya blir redd
Vestnytt: Lærer lærere å navigere i den digitale jungelen
Aftenposten: Her får elevene bruke VR-briller i timen
Udirbloggen: Lærere er nysgjerrige på virtual reality, dataspill, programmering og skaperverksteder
NRK: Lærer: – Kleint å si til elevene at klaging ikke nytter
Mitt intervju med Erlend Kobro
Mitt intervju med Reidun Faye
Mitt intervju med Simen Spurkland
Mitt intervju med Nina Bauer Bølgan
Mitt intervju med Julie Ødegaard Juul og Espen Wilberg
Mitt intervju med Terje Pedersen
Mitt intervju med Odin Hetland Nøsen
Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt intervju med Tobias Staaby
Mitt intervju med Fredrik Mørk Røkenes
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
8 kommentarer om “LL-162: Adrian Talleraas om fremtidens klasserom”