Hvordan kan opplegg, elementer og lærdom fra musikkterapien hentes inn i skolen for å fremme læring, klassemiljø og mestring? Jeg snakker med Viggo Krüger fra Griegakademiet og Universitetet i Bergen om musikkterapi og videreutdanningskurset de arrangerer for å gi lærere kompetanse til å gjøre nettopp dette.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Videreutdanning: Musikk i forebyggende arbeid med barn og unge
Bergens Tidende: Systematisk bruk av musikk er en lite utnyttet ressurs i skolens pedagogiske prosjekt
Bergens Tidende: Lydspor til selve livet
Mitt intervju med Jan Spurkeland
Mitt intervju med Tilknytningspsykologene
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
4 kommentarer om “LL-287: Viggo Krüger om musikkterapi i skolen”