Hvordan skal skolene praktisere IKT inn i skolen, og hvordan skal man gi elevene digital kompetanse? Store spørsmål på mange skoler og i mange kommuner. Jeg snakker med Odin Hetland Nøsen som er lærer og IKT-rådgiver i Randaberg kommune om åpen kildekode, om personvern, og om pedagogikk.
Lenke til episoden på Soundcloud
Lenke til episoden på iTunes
Lenke til episoden på Spotify
Interessante lenker relatert til episoden:
Odin Hetland Nøsen på Know How EdTech
Spillpedagogene: Episode 7
NRK: Ildsjeler avgjør om elevene lærer nok data
Bygdebladet: Bytter ut dataparken
Stavanger Aftenblad: Her foregår undervisningen på nett
Utdanningsnytt: Jakten på framtidseleven
Universitetet i Stavanger: Google Apps for Education – et ufattelig enkelt og kraftige digitalt responsverktøy i skolen
Språkløyper: Dataspill i skolen i stedet for Ibsen?! Særlig …
Computerworld: Læringsplattformene møter motstand
Go Open: GNUskole / Linux i skolen
Universitetet i Oslo: Bruk av dataspill i samfunnsfagundervisning
Mitt intervju med Baste Bruarøy
Mitt intervju med Kjell Ove Hauge
Mitt intervju med Arne Osland
Mitt intervju med Henrik Asheim
Mitt intervju med Audun Lysbakken
Mitt intervju med Sylvia Lind
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
13 kommentarer om “LL-54: IKT i skolen, åpen kildekode, personvern og pedagogikk”